کد مطلب:313971 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:219

نذر قرآن برای حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم
صاحب گنجینه ی دانشمندان در حالات مرحوم سید محمدعلی دزفولی متوفی ماه رجب سال 1333 ق می نویسد:

ایشان از اول طلوع آفتاب تا مقداری از بعدازظهر، یك قرآن ختم می كرد و پس از آن فریضه ی ظهر را انجام می داد. وی از اول ماه رجب تا پانزدهم، پانزده قرآن ختم می كرد كه پانزدهمین آن را هدیه به محضر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و باقی آنها هدیه به پیشگاه چهارده معصوم «صلوات الله علیهم اجمعین» بود در روز شانزدهم ماه رجب پس از ختم های قرآن كریم، مرحوم آیةالله آقا سید ابراهیم غفاری كه از مجتهدین و مراجع دزفول در عصر خود بود، به عنوان عیادت و ملاقات مرحوم آقا سید محمدعلی موسوی دزفولی تشریف آورد و اظهار داشت كه من، امروز تصمیم ملاقات



[ صفحه 327]



نداشتم اما فلان زن علویه رحمة الله علیها دیشب خوابی دیده بود، و خواب خود را برای من گفت و تذكری شد، كه امروز به ملاقات شما نایل شوم.

علویه گفت: خواب دیدم كه خدمت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام مشرف شدم. عرض كردم عمو كجا تشریف داشتید؟ فرمودند: امروز به عیادت آقا سید محمدعلی فرزند حاج سید عبدالله رفته بودم و از آنجا می آیم و مرحوم سید محمدعلی به سجده می افتد و پس از فراغت از سجده می فرماید: سجده ام سجده ی شكر بود، زیرا از اول ماه شروع به تلاوت قرآن كرده بودم تا دیروز كه موفق به پانزدهمین ختم قرآن شدم و آخرین آن را در روز گذشته به حضرت اباالفضل العباس علیه السلام اختصاص داده بودم سپس می افزاید: خواب علویه از رؤیاهای صادقه بوده و علامت این است كه هدیه ی این ضعیف پذیرفته شده است، چون حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام فرموده اند به عیادت من آمده اند. [1] .



[ صفحه 328]




[1] گنجينه ي دانشمندان، ج 5، ص 153، تأليف حجت الاسلام و المسلمين آقاي حاج شيخ محمد رازي.